W Lublinie wręczono nagrody w konkursie „Lubelska Liga IT”. Uczniowie szkół podstawowych, liceów i techników w czasie lekcji informatyki przez trzy tygodnie rozwiązywali 50 000 różnego rodzaju zadań, między innymi z podstaw programowania, projektowania stron internetowych czy arkusza kalkulacyjnego.
– Do pierwszego etapu programu dołączyło ponad cztery tysiące uczniów z 28 szkół – mówi profesor Akademii Leona Koźmińskiego, prezes CyberSkiller Bogdan Księżopolski. – Takiego programu w Polsce jeszcze nie było, gdzie w ramach normalnych lekcji informatyki, w ramach podstawy programowej, mogli przez cyfrową platformę, zarówno w szkołach jak i później w domu, realizować zadania informatyczne. Na samym końcu, żebyśmy wychwycili te talenty, została zorganizowana Lubelska Liga IT.
CZYTAJ: Naukowiec Politechniki z prestiżową nagrodą architektoniczną
– Dzięki konkursowi zyskałem dużo doświadczenia – mówi Miłosz, uczeń Szkoły Podstawowej nr 28 w Lublinie. – Korzystając z tej platformy, na której robiliśmy konkurs, dowiedziałem się wielu nowych, ciekawych rzeczy. Edycja filmów, redagowanie dokumentów, programowanie w języku HTML i Python i wiele więcej ciekawych rzeczy.
W konkursie przyznano łącznie 30 nagród.
LilKa / opr. PrzeG
Fot. Piotr Michalski