Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie realizuje międzynarodowy projekt, który ma pomóc różnym grupom związanym z uczelnią w rozwijaniu ich pomysłów na biznes. Przedsięwzięcie realizowane jest w konsorcjum dziesięciu uniwersytetów z Belgii, Hiszpanii, Grecji, Włoch, Holandii i Ukrainy.
– Warto takie konsorcja zawiązywać, one mają długofalowy skutek – mówi profesor Iwona Hofman, dyrektor Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach. – Efektem tego projektu są działania związane z aktywizacją studentów, pracowników, młodych badaczy w pozyskiwaniu środków zewnętrznych i współpracy z otoczeniem zewnętrznym. Walor współpracy międzynarodowej, grantów ma sens i wzmacnia pozycję instytutu.
CZYTAJ: Nowi doktorzy i doktorzy habilitowani na UMCS
W projekcie wzięła udział między innymi Olga Dziedzic, której pomysł opierał się na robieniu spotów reklamowych.
– Eksperci podchodzili do nas z indywidualną pomocą. Bardzo się cieszę, ze mieliśmy międzynarodowe środowisko, ponieważ mogliśmy zestawić oczekiwania czy pomysły naszych rówieśników z innych krajów. Bardzo się też cieszę, że miałyśmy ciągłą opiekę, bo nie dość, że spotykałyśmy się stacjonarnie w Belgii i w Grecji to jeszcze mieliśmy spotkania online.
Projekt realizowany jest od lipca 2022 roku w Instytucie Nauk O Komunikacji Społecznej i Mediach. Ma wesprzeć minimum 50 startupów.
LilKa / opr. PrzeG
Fot. archiwum