Każdy festiwal czy konwent komiksowy to okazja do zaprezentowania nowości wydawniczych – w przypadku Złotych Kurczaków, wrocławskiej imprezy rozgrywającej się w świecie niezależnym, lista takich publikacji była dostępna jeszcze przed wydarzeniem, ale i tak pojawiły się premiery co najmniej zaskakujące – jak na przykład zin „Król sklepu z meblami” autorstwa Aleksandra Deptucha, który w styczniu skończył 10 lat.
– Tytuł może być trochę mylący, bo to jest bardziej komiks suberbohaterski – mówi Aleksander. – Superbohater nazywa się Supertot. Musi powstrzymać bandytów, którzy napadli jego sklep z meblami. Oni odjeżdżają jakąś furgonetką, a on ich musi gonić i przeżywa różne przygody. Rysowałem ołówkiem. Zin jest wydany na xero. Mama mi w tym pomogła.
Komiks został wydany w formie zina – ekskluzywnego, bo numerowanego. Nakład tej edycji to 20 egzemplarzy, a dane ze stopki redakcyjnej wskazują na precyzję autora w archiwizowaniu swoich dokonań twórczych – można z niej m.in. wyczytać, że prace nad „Królem sklepu z meblami” rozpoczęły się 26 stycznia, a zakończyły 29 dnia tego samego miesiąca.
Wydawanie zinów to niespotykane hobby wśród młodych ludzi, choć – jak pokazują warsztaty komiksowe w całej Polsce – coraz bardziej popularne. Nie bez znaczenia jest też renoma Złotych Kurczaków – ta impreza przyciąga fanów autorskich produkcji.
– Kiedy usłyszałem o Złotych Kurczakach, to od razu też chciałem coś mieć – mówi Aleksander Deptuch. – Nie chciałem, żeby było tak, że nic nie przyniosłem i tylko kupuję. Chciałem też coś posprzedawać, trochę zarobić, bo ostatnio uzbierałem 900 złotych na laptop i teraz już muszę zbierać na drukarkę, żeby drukować więcej komiksów.
CZYTAJ: Gala rozdania Złotych Kurczaków 2025 [ZDJĘCIA]
Aleksander z głową pełną pomysłów planuje więcej publikacji.
– Będzie ten sam bohater – mówi młody artysta. – Pomysłów mam jeszcze mało, ale coś tam jest – dodaje.
Na końcu „Króla sklepu z meblami” znalazła się zapowiedź kolejnego zeszytu, którego czytelnicy mogą spodziewać się na przyszłorocznych Złotych Kurczakach. Roboczy tytuł, umieszczony na miniaturowej okładce tej produkcji, brzmi „Król sklepu z meblami i tajna misja”.
Warto dodać, że „Król sklepu z meblami” nie jest jedyną produkcją przygotowaną przez Aleksandra Deptucha na wrocławską imprezę. Specjalnie dla organizatora i dobrego ducha tego przedsięwzięcia – Fila Wiśniowskiego – Aleksander przygotował unikatowy zeszyt zatytułowany „Złote Kurczaki. Tajemnica zaginionej statuetki”. Kurczak Radek stał się również niezwykle istotnym elementem miecza, zaprojektowanego przez Aleksandra z okazji kurczakowego konkursu na najlepszy miecz.
ZOBACZ: Złote Kurczaki 2025 – fotogaleria z imprezy
DySzcz
Fot. DySzcz