Dziś Black Friday – towary w sklepach są przecenione nawet o kilkadziesiąt procent. W ten sposób sprzedawcy chcą skusić konsumentów do skorzystania z wyprzedaży.
Zwracajmy uwagę na najniższą cenę z ostatnich 30 dni
Kamila Guzowska z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje do konsumentów, aby Ci zachowali czujność. Podkreśla, abyśmy zawsze zwracali uwagę na najniższą cenę z ostatnich 30 dni przed promocją.
– Na czas wyprzedaży apelujemy o sprawdzenie najniższej ceny z 30 dni przed promocją. Ona nam gwarantuje, że ta promocja rzeczywiście jest tak atrakcyjna jak widzimy – mówi Guzowska.
Jakie prawa nam przysługują?
Mecenas Magdalena Golonka z Kancelarii Chabasiewicz- Kowalska i Wspólnicy zwraca uwagę, że zgodnie z polskim prawem, towar, który kupiliśmy przez internet, zawsze możemy zwrócić w ciągu 14 dni, nie podając powodu. – Zgodnie z polskimi przepisami, w przypadku zakupów online przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny. To oznacza, że można zwrócić towar, który nam nie odpowiada i otrzymać zwrot pieniędzy – tłumaczy mecenas
CZYTAJ: Black Friday. Jak nie wpaść w zakupową pułapkę?
Magdalena Golonka dodaje, że jeśli jednak kupujemy stacjonarnie, to tu prawo nas nie chroni. Wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy i regulaminu sklepu. Ważne jest więc, abyśmy przed zakupem zapytali właściciela sklepu, czy mamy prawo zwrotu i na jakich zasadach.
Nie wszystkie towary można zwrócić
Ważne jest również to, że nie wszystkie towary podlegają zwrotom. Mowa tu o tak zwanych towarach “spersonalizowanych” – na przykład koszuli szytej na miarę.
IAR / RL / opr. AKos
Fot. pixabay.com