Do ogólnopolskiego zespołu konsultantów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dołączyły właśnie nowe osoby, które będą pracować w Tomaszowie Lubelskim i Zamościu.
– Wzmacniamy naszą infolinię, bo widzimy, że klienci coraz chętniej wybierają takie formy kontaktu z ZUS, przy których nie muszą opuszczać domu – mówi rzeczniczka lubelskiego oddziału ZUS Małgorzata Korba. – W Tomaszowie Lubelskim i Zamościu powstał nowy wydział – Centrum Kontaktu Klientów ZUS. Znalazło w nim pracę 40 osób, głównie z rekrutacji zewnętrznej, które będą odpowiadały na zapytania klientów o świadczenia rodzinne, również te z programu „Aktywny rodzic”. Nowy wydział powstał z początkiem października. Teraz nowi pracownicy szkolą się intensywnie z przepisów dotyczących świadczeń rodzinnych, aplikacji informatycznych w ZUS-ie, standardów obsługi klientów, żeby już niebawem odpowiadać na pytania klientów z całej Polski.
CZYTAJ: Lekcje z ZUS. Szansa na zdobycie studenckich indeksów
Centrum Kontaktu Klientów ZUS rocznie odbiera 3,6 mln telefonów i odpowiada na 1,2 mln maili. Infolinia działa pod numerem 22 560 16 00 w dni powszednie od godziny 7:00 do 18:00.
Do kontaktu z infolinią warto wykorzystywać aplikację mobilną mZUS. Jest w niej opcja połączenia z konsultantem jako autoryzowany klient, co oznacza że można uzyskać szczegółowe informacje ze swojego konta w ZUS, o złożonym wniosku lub wydanej decyzji
PaSe / opr. PrzeG
Fot. Iwona Burdzanowska