Rozpoczęły się prace nad stworzeniem Turystycznej Marki Polesie. Chodzi o wypromowanie terenów bogatych przyrodniczo, takich jak Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie czy Poleski Park Narodowy.
– Zależy nad na tym, by Polesie stało się rozpoznawalnym miejscem nie tylko wśród mieszkańców regionu, ale także przyciągało turystów z innych części kraju – mówi dyrektor biura zarządu Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Dorota Lachowska. – Żeby turyści mogli skorzystać z tych miejsc, musimy dotrzeć do nich z rzetelną informacją. Takie, które pozwolą zbudować opinię o Polesiu jako o miejscu wyjątkowym, niepowtarzalnym, autentycznym, które słynie z wielokulturowości, z fantastycznej przyrody.
CZYTAJ: Nieuleczalna i śmiertelna. Nowe ogniska wścieklizny w regionie
– Wyróżniamy się nie tylko na tle Lubelszczyzny, ale i całej Polski – uważa dyrektor Poleskiego Parku Narodowego, Jarosław Szymański. – Krajobraz, nasze torfowiska. Specyficzne ekosystemy leśne. O tej wyjątkowości decyduje przede wszystkim obfitość zjawisk wodnych. Zarówno jezior, cieków wodnych, drobnych zbiorników śródleśnych, sadzawek.
Konferencja, na której rozmawiano o powołaniu marki Turystycznej Polesie, odbyła się w Łęcznej.
RyK / opr. PrzeG
Fot. archiwum