O pomoc poprosiła “Pogotowie radiowe” mieszkanka Lublina, która zawarła umowę ubezpieczenia i opłaciła należną składkę, ale – gdy zdarzyła się szkoda, która była objęta polisą – nie otrzymała odszkodowania, ponieważ poinformowano ją, że… umowa ubezpieczenia nie została zawarta.
Sytuację komplikował fakt, że podczas zawierania umowy ubezpieczenia i dokonywania należnej opłaty, słuchaczka miała do czynienia aż z czterema podmiotami rynku finansowego: ubezpieczycielem, bankiem, agentem ubezpieczeniowym, a także pośrednikiem (platformą) przelewów bankowych. Dlaczego składka ubezpieczeniowa wróciła do nadawczyni? Dlaczego nikt nawet nie poinformował mieszkanki Lublina, że przelew stanowiący składkę został jej zwrócony, a zatem umowy ubezpieczenia nie ma? Jak uchronić się przed takimi zdarzeniami?
W poniedziałkowej audycji z cyklu “Pogotowie radiowe” rozmawiamy o tym z mec. Katarzyną Misiewicz-Osemek, radcą prawnym w Biurze Terenowym Rzecznika Finansowego w Lublinie.
Czy finalnie udało się pomóc słuchaczce i przywrócić polisę ubezpieczeniową? O tym także w audycji 14 października 2024 roku od godziny 12:00 do 13:00 w Polskim Radiu Lublin. Zaprasza Dariusz Turecki.
Fot. Dariusz Turecki