Trwa XXXI Seminarium Reklamy Radiowej w Kazimierzu Dolnym i Lublinie. Szefowie biur reklam i handlowcy rozmawiają między innymi o zmianach w prawie dotyczącym reklam.
– Rozmawiamy także o tym, aby reklamy radiowe były atrakcyjne i skuteczne – mówi Patrycja Sprawka z biura reklamy Polskiego Radia Lublin. – Od tego są specjalne osoby, mądre głowy. Są copywriterzy, którzy są bardzo kreatywni. Mamy również spotkania z nimi, podczas których mówią, jakie są najnowsze trendy i jak stworzyć scenariusz, który jest atrakcyjny i którego chce się słuchać – taką reklamę, która zapada w pamięć.
Przedstawiciele regionalnych publicznych rozgłośni radiowych z całej Polski zajmują się również tematem sztucznej inteligencji w reklamie.
– Nowoczesne radio to nowoczesne technologie i pewna wizja, którą już dzisiaj powinno budować radio – mówi Jerzy Listwan ze Studiotech Poland. – Trzeba pamiętać, że radio powinno zostać radiem. Radio jest specyficzną formą przekazu, którą technologie, takie jak sztuczna inteligencja, podcast, social media, mogą jedynie wzmocnić, ulepszyć bądź pewne rzeczy dopowiedzieć czy czasem dopokazać, bo mówimy również o technologiach audio wideo. Natomiast radio zawsze pozostanie radiem i najważniejsza w nim jest chyba magia radia.
Podczas seminarium w Kazimierzu Dolnym zostanie rozstrzygnięty coroczny konkurs na najlepszą reklamę radiową.
PaSe / opr. WM
Fot. Anna Sowińska