Dobiega końca budowa pierwszego etapu obwodnicy Nałęczowa. Odcinek o długości ponad 5 kilometrów jest już gotowy w 95 procentach.
„Obecnie wykonywane są roboty nawierzchniowe, roboty brukarskie, roboty wykończeniowe i porządkowe. Pozostały do wykonania warstwa ścieralna, pobocza z kruszywa łamanego, oznakowanie pionowe i poziome” – wymieniono w komunikacie Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.
Inwestycja warta 125 mln zł obejmuje budowę m.in. 5-kilometrowej obwodnicy Nałęczowa wraz z estakadą nad doliną rzeki Bochotniczanka, 2,5 km chodnika, 600 m ścieżki rowerowej oraz dróg dojazdowych na długości 5,9 km.
CZYTAJ: Burze, upały, susze i powodzie. Zjawiska atmosferyczne będą coraz gwałtowniejsze
– Dla nas to kluczowa inwestycja, bo Nałęczów jako gmina uzdrowiskowa musi mieć zachowane pewne normy hałasu i zanieczyszczeń – mówi burmistrz miasta, Wiesław Pardyka. – Te wskazania ze strony Ministerstwa Zdrowia były przekazywane naprawdę od wielu lat w odniesieniu właśnie do poprawy tych parametrów i obwodnica jest rozwiązaniem tego problemu. Oczywiście mówimy o końcówce budowy pierwszego etapu, drugi etap jest projektowany. Natomiast już pierwszy przyczynia się też do poprawy komfortu życia mieszkańców centrum Nałęczowa.
CZYTAJ: Remont nałęczowskiego parku prawie na finiszu! Co zmieniło się w uzdrowisku? [ZDJĘCIA]
– Docelowo cała droga 830 będzie rozbudowana – zapowiada marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski. – Pierwszy etap to będzie Lublin -Szerokie, czyli ten etap lubelski, późnej – węzeł Szerokie tutaj do obwodnicy, a później zostanie nam ostatni etap obwodnicy Nałęczowa, ten w kierunku Kazimierza. I to, mam nadzieję, dopniemy w ciągu najbliższych trzech lat.
A pierwszy etap obwodnicy Nałęczowa ma być gotowy we wrześniu. Koszt budowy to ponad 125 milionów złotych. Niemal cała kwota pochodzi z budżetu państwa.
Obwodnica Nałęczowa rozpocznie się w Sadurkach na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 830 Lublin-Nałęczów i nr 827, gdzie powstanie rondo. Następnie trasa będzie przechodzić nad doliną Bochotniczanki projektowaną estakadą oraz ulicą Cynkowską, gdzie powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie. Dalej obwodnica będzie przecinać drogę powiatową i zakończy się rondem łączącym się z drogą wojewódzką nr 826.
ŁuG / PAP / opr. LisA / DySzcz
Fot. Nadesłane / Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie