Obecność – Ukochana (wyd. Egmont Polska) to zamknięta historia, która ukazała się w ramach imprintu DC Horror. Jest to prequel filmu Obecność 3. Na rozkaz diabła, co może być ciekawą informacją dla fanów serii filmów o perypetiach małżeństwa Warrenów, zajmujących się nawiedzeniami, egzorcyzmami, demonami Pazuzu i obleśnymi lalkami, które robią kuku.
Tych państwa jednak w rzeczonym tomie nie ma – jest za to studentka, która doświadcza obecności demona, a jednocześnie walczy z tymi strachami, które trzyma głęboko w sobie. To trochę takie Egzorcyzmy Emily Rose, tyle że bez egzorcyzmów, i bez Emily Rose. Oraz bez takich wrażeń i emocji.
CZYTAJ: Komiksowa wariacka poezja. Amerykański krzyk brytyjskiego mistrza
Scenariusz jest dość sztampowy, więc całość ciągną sprawne rysunki. Niestety, momenty w których powinniśmy lekko podskoczyć z przerażenia, zostały zniszczone przez nieprzemyślany skład publikacji – zamiast pojawić się tuż po przewróceniu strony, wchodzą dopiero na następnej, niszcząc planowany efekt.
Ukochana, choć średnio strasząca, ma jednak kilka momentów, które starym komiksiarzom przyspieszą bicie serca – pierwszym z nich jest niesamowity Bill Sienkiewicz, zaliczający występ gościnny na okładce, a drugim mistrz Kelley Jones, który co prawda dostał do narysowania zamkniętą historię na jedyne sześć stron, ale jak piękne są to strony! Dla tych dwóch smaczków, jeśli ktoś lubi, warto zapoznać się z tą pozycją. Strachów za dużo tu nie ma, wszystko jest zrealizowane na hamulcu, bardzo bezpiecznie.
Obecność – Ukochana to typowy produkcyjniak, grający znane melodie i narysowany porządnie. Amatorzy dreszczy gęsiej skórki przy nim jednak nie dostaną, chyba że będą czytali ten komiks przy otwartym oknie, a na zewnątrz będzie wyjątkowy chłodek.
DySzcz
Fot. materiał wydawcy