Ponad 100 tysięcy złotych stracił 32-latek z powiatu ryckiego oszukany metodą „na pracownika banku”.
Do mężczyzny zadzwonił oszust, który podawał się za pracownika banku i przekonał go, że jego oszczędności są zagrożone. 32-latek uwierzył rozmówcy i wykonywał jego kolejne polecenia. Najpierw przelał blisko 50 tysięcy złotych na wskazane przez oszustów „bezpieczne konto”. Następnie wypłacił z bankomatu ponad 50 tysięcy złotych i całą kwotę po chwili wpłacił we wpłatomacie za pomocą kodów BLIK otrzymanych od oszustów.
CZYTAJ: Internetowa inwestycja zakończona oszustwem. Kobieta straciła 77 tys. zł
W trakcie operacji oszuści cały czas utrzymywali połączenie telefoniczne z mężczyzną, wielokrotnie dzwoniąc do niego z różnych numerów telefonów i przełączając do różnych osób podających się za pracowników banku. Oszuści wykorzystali również tak zwany spoofing telefoniczny, dzięki któremu podszyli się pod numer telefonu infolinii banku.
CZYTAJ: Zaciągnął kredyt na 50 tys. zł. Pieniądze oddał oszustom
Teraz policjanci poszukują sprawców oszustwa i po raz kolejny apelują o ostrożność.
MaK / opr. ToMa
Fot. pixabay.com