Naprawiono awarię w bloku przy ul. Zygmunta Augusta 26 w Lublinie. Od soboty (06.01) 7 mieszkań nie miało ogrzewania i ciepłej wody.
Jak poinformowali mieszkańcy bloku, w sobotę doszło do pęknięcia rury w stropie: – Zaczęło zalewać korytarz. Zakręcili ciepłą wodę. To byli ludzie z „Dźwigazu”. Nie mogli nic więcej zrobić, bo podobno nie mają takiej umowy ze spółdzielnią. Żeby naprawić awarię, muszą mieć zgłoszenie ze spółdzielni. A od soboty nie dało się ze spółdzielnią skontaktować, bo wszystko było zamknięte. W poniedziałek też nie pracowali. Dzwoniliśmy wszędzie, ale wszyscy odsyłali nas z kwitkiem. Dzwoniliśmy do Centrum Pomocy Ciepłowniczej – tam powiedzieli, że nie mają umowy i bez zgłoszenia ze spółdzielni nikt tego nie naprawi, bo za darmo pracować nie będą. Jestem ubrana jak na stok narciarski. Dogrzewaliśmy się grzejnikiem. W pomieszczeniu w nocy było 10 stopni.
CZYTAJ: Wielkie plany nowej dyrektor. W Lublinie ma powstać drugie Centrum Zdrowia Dziecka
Rzeczniczka Lubelskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Teresa Stępniak-Romanek zaznaczyła, że LPEC otrzymał informację o awarii w poniedziałek: – Nasi pracownicy zarówno fizycznie na miejscu, jak i za pomocą naszych systemów nadzoru, sprawdzili węzeł cieplny w budynku. Węzeł pracował poprawnie i pracuje poprawnie cały czas – to znaczy, ze dotrzymane są wszystkie parametry. Oznacza to, że ten węzeł jest w stanie bezawaryjnie obsłużyć instalacje ciepłej wody i centralnego ogrzewania w całym budynku. W przypadku tego budynku problem dotyczył instalacji wewnętrznej, czyli w środku budynku, należącej do właściciela. Podmiotem zobowiązanym do naprawy takiej instalacji jest wykonawca, z którym administrator – w tym przypadku TBS – ma podpisaną umowę konserwacji.
Prezes Towarzystwa Budownictwa Społecznego Nowy Dom w Lublinie Dariusz Kocuń podkreślił, ze administracja 8 stycznia nie pracowała, ale z głównym serwisantem można było się skontaktować: – 8 styczeń był dniem wolnym, niemniej całodobowo jest informacja. Możemy powiedzieć, że nie zagrały po prostu pewne procedury, które są między nami a głównym serwisantem. W tym momencie na szczęście mieliśmy taką sytuację, że ten weekendowy czas nie był jeszcze mroźny.
Awarię w bloku przy ul. Zygmunta Augusta 26 naprawiono dziś (09.01) przed południem.
W przypadku awarii instalacji grzewczej należy skontaktować się z pogotowiem cieplnym pod numerem 993.
ŁuM/ opr. DySzcz
Fot. Michał Winiarski