„Koncepcje geografii szkolnej, a geografia akademicka” to hasło konferencji trwającej w Lublinie. W spotkaniu biorą udział nauczyciele akademiccy, dydaktycy pracujący w szkołach oraz autorzy podręczników do geografii.
CZYTAJ: Zrozumieć świat. O nauczaniu geografii na UMCS
– Geografia szkolna nie może rozwijać się bez geografii akademickiej – mówi dziekan Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS w Lublinie, doktor Jolanta Rodzoś. – Edukacja geograficzna w szkole i studia geograficzne są nierozerwalnie ze sobą złączone, ponieważ geografia akademicka daje szkole rzetelną, nowoczesną wiedzę. To jest jedna rzecz, czyli zaplecze merytoryczne, a druga rzecz – daje szkole wykwalifikowanych nauczycieli.
Dzisiejsze (18.11) obrady rozpoczęły się na Wydziale Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS o godzinie 9.00.
MaK / opr. LisA
Fot. www.umcs.pl