Województwo lubelskie dalej będzie współpracowało z Ligą Mistrzów koszykarzy. Nasz region już w poprzednim sezonie promował się za pośrednictwem tych rozgrywek.
Z rezultatów jest zadowolony marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski: – Czas odejść od mało efektywnej promocji. Ta promocja jest droga, ale jest naprawdę bardzo efektywna. Rozpoznawalność regionu lubelskiego na pewno w Europie poprzez te 190 meczów Ligi Mistrzów w koszykówce zdecydowanie urosła. Ekwiwalent marketingowy wyniósł prawie 10 milionów euro. Czyli tyle trzeba by było zapłacić za reklamę województwa lubelskiego według firmy Nielsen Sports, która jest największą firmą badawczą, jeśli chodzi o rozpoznawalność marek sportowych na świecie.
Wkład województwa lubelskiego wyniósł 1 mln 400 tys. euro. Prezes Polskiego Związku Koszykówki Radosław Piesiewicz, który jest doradcą biznesowym koszykarskiej Ligi Mistrzów, podkreśla, że umowa jest przedłużona z oczywistych powodów. – Najgorzej było podjąć to ryzyko, by za pierwszym razem podpisać tę umowę. A cyfry nie kłamią. Trzeba pamiętać o tym, że zwroty marketingowe, zwroty poprzez turystów, którzy odwiedzają Lublin, poprzez odwiedzanie strony internetowej województwa lubelskiego, są bardzo duże.
Rozgrywki Ligi Mistrzów koszykarzy w tym sezonie już się rozpoczęły. Uczestniczy w nich King Szczecin.
AR / opr. ToMa
Fot. Krzysztof Radzki