Oszust podszył się pod córkę 60-letniej mieszkanki Łęcznej i wyłudził od niej prawie 10 tys. zł.
Kobieta za pośrednictwem aplikacji do komunikacji internetowej otrzymała informację od „rzekomej” córki o zmianie numer telefonu. Poproszona została także o przelanie środków na wskazany numer rachunku. Po kilku dniach oszust ponownie się odezwał i poprosił o przelanie kolejnej wpłaty. 60-latka łącznie straciła prawie 10 tysięcy złotych.
CZYTAJ: Groził żonie, że ją zabije. 68-latek w areszcie
Aplikacje do komunikacji internetowej są bardzo popularnym narzędziem wykorzystywanym przez oszustów. Przestępca wysyła wiadomość do potencjalnej ofiary, informując o tym, że dziecko zmieniło z jakichś przyczyn numer telefonu. Zazwyczaj chodzi o zgubienie lub kradzież.
W takich przypadkach po wiadomości z nowego numeru najlepiej zadzwonić na dotychczasowy numer telefonu swojego dziecka i ustalić fakty.
PaSe / opr. AKos
Fot. pexels.com