37-latka chciała przez Internet sprzedać perfumy. Straciła 10 tysięcy złotych.
Do kobiety odezwała się potencjalna klientka, która przesłała jej link przekierowujący na stronę przypominającą stronę firmy kurierskiej i banku. Gdy zalogowała się na stronę banku, skontaktował się z nią rzekomy pracownik firmy kurierskiej i zaoferował pomoc w realizacji transakcji.
CZYTAJ: Zadzwonił na 112 prosząc o pomoc. Okazało się, że wszystko zmyślił
W pewnym momencie stwierdził, że przez pomyłkę banku z konta „kupującej” perfumy została pobrana wyższa kwota niż powinna. Kobieta myśląc, że pomaga, przekazała mu kilka kodów BLIK. W efekcie z jej konta zniknęło 10 tysięcy złotych.
Oszustów poszukują teraz policjanci, którzy apelują o rozwagę przy internetowych transakcjach.
PaSe / opr. WM
Fot. pixabay.com