Blisko 13 tysięcy złotych straciła mieszkanka Zamościa. Została oszukana metodą „na fałszywy link” na jednym z portali ogłoszeniowych.
CZYTAJ: Chciał zarobić, stracił ponad 100 tys. zł
– Kobieta chciała sprzedać używane biurko – wyjaśnia aspirant sztabowy Katarzyna Szewczuk z Komendy Miejskiej Policji w Zamościu. – Skontaktował się z nią potencjalny kupujący. Postępowała zgodnie z przesyłanymi w wiadomościach wskazówkami. Kliknęła otrzymany link, który przekierował ją na stronę banku, a następnie wpisała tam swoje dane, w tym numer karty płatniczej. W międzyczasie, w celu nadania wiarygodności całej sytuacji, skontaktował się z nią również rzekomy konsultant banku, który miał jej pomóc w dokończeniu tej transakcji. 66-latka uwierzyła, że ma do czynienia z prawdziwym konsultantem i wykonała jego polecenia ponownie, klikając w przesłany jej link i uzupełniając puste rubryki.
Mieszkanka Zamościa zdała sobie sprawę z oszustwa, gdy zalogowała się do swojego prawdziwego konta w banku.
Oszuści wykonali dwie transakcje, a z konta zniknęło prawie 13 tys. zł. W takich przypadkach odzyskanie straconych pieniędzy może być bardzo trudne, a często niemożliwe.
CZYTAJ: Nie stracił pieniędzy, bo… oszust się pomylił
Policjanci apelują o zachowanie ostrożności podczas sprzedawania towarów w Internecie. Należy pamiętać o ochronie swoich danych osobowych, danych kart płatniczych oraz haseł i loginów do rachunków bankowych.
FiKar / opr. LisA
Fot. pixabay.com