Przestępcy przejęli elektroniczną korespondencję między przedsiębiorstwami i zmodyfikowali widniejące na fakturze dane. W ten sposób przedsiębiorstwo spod Zamościa straciło ponad 14 tys. zł.
– Działająca na terenie powiatu zamojskiego firma otrzymała fakturę za wcześniej wykonane usługi. Osoba odpowiedzialna za jej rozliczenie przelała pieniądze na podany w niej numer konta bankowego – mówi oficer prasowy zamojskiej policji starszy aspirant Katarzyna Szewczuk. – Zakład otrzymał jednak ponaglenie z firmy, która miała ową fakturę wystawić, z powodu nieotrzymania środków za wykonaną usługę. Okazało się, że oszuści przechwycili przesyłane wiadomości elektroniczne pomiędzy firmami. Następnie zmodyfikowali rachunek, podając w nim całkiem inny numer konta bankowego, a fakturę z numerem innego rachunku przesłali do działającej na naszym terenie firmy.
CZYTAJ: Oszustwo na konsultanta bankowego. Mieszkaniec Annopola stracił 16 tys. zł
Policjanci przypominają, że decydując się na opłacenie przesyłanej mailowo faktury zawsze należy ją wcześniej sprawdzić, zwłaszcza numer konta bankowego. Przed sfinalizowaniem transakcji najlepiej skontaktować się ze sprzedawcą lub usługodawcą, aby potwierdzić prawdziwość tych danych.
PaSe / opr. PrzeG
Fot. pixabay.com