Początkujący przedsiębiorca, który chciałby wypromować swój lokalny biznes, musi podjąć szereg kroków. We współczesnym świecie niezwykle ważna jest promocja w sieci. Wynika to z faktu, iż zdecydowana większość osób poszukuje informacji na temat różnorodnych produktów i usług przede wszystkim za pośrednictwem internetu. O czym należy pamiętać chcąc wypromować lokalny biznes? Najważniejsze porady i wskazówki prezentujemy w niniejszym poradniku.
Czym jest lokalne pozycjonowanie?
Lokalne pozycjonowanie (ang. local SEO) to strategia optymalizacja strony internetowej w zakresie określonej lokalizacji. Celem tego rodzaju działań jest to, by dana witryna znalazła się na szczycie listy lokalnych wyników wyszukiwania w Google. Obecność na górze listy daje ogromne szanse na dotarcie z ofertą do szerokiego grona potencjalnych klientów.
Działanie local SEO najlepiej wyjaśnić w praktyce. Przykładowo: potencjalni klienci poszukujący najlepszej restauracji w Warszawie wpisują w Google “restauracja Warszawa”. Te strony, które pojawią się na szczycie listy wyszukiwania, najpewniej będą brane pod uwagę w pierwszej kolejności. Właśnie z tego względu inwestycja w lokalne pozycjonowanie jest tak istotna.
Po pierwsze: wizytówka w Google
Spośród działań obejmujących pozycjonowanie lokalne bardzo ważne jest, by stworzyć wizytówkę firmy w Google My Business. Jest to narzędzie wyróżniające się bardzo wysoką skutecznością w zakresie dotarcia z przekazem do potencjalnych klientów.
Jak założyć wizytówkę w Google? Jest to naprawdę wyjątkowo proste. W tym celu wystarczy wypełnić specjalny formularz na stronie google.com/intl/pl_pl/business. Trzeba podać w nim podstawowe dane dotyczące przedsiębiorstwa, takie jak nazwa, profil działalności, telefon, adres. Wizytówka jest bardzo przydatnym narzędziem, ponieważ dzięki niemu potencjalni klienci będą wiedzieć, w jaki sposób można skontaktować się z przedstawicielami firmy oraz uzyskać szereg informacji na temat oferty.
Ruch organiczny
Ruch organiczny to darmowy ruch, który jest generowany przez wyszukiwarki. Użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę określone hasło, a następnie pojawiają się setki różnych stron. Ważne jest to, by witryna danego przedsiębiorcy znajdowała się możliwie najwyżej.
Co zrobić, by to osiągnąć? Przede wszystkim zainwestować w treści wysokiej jakości. Doskonałym rozwiązaniem jest prowadzenie firmowego bloga zawierającego branżowe porady i wskazówki dla potencjalnych klientów. W ten sposób przedsiębiorstwo zyskuje zaufanie wśród potencjalnych klientów.
Dobór odpowiednich fraz do pozycjonowania
Jeśli chcemy, by nasza firma trafiła na szczyt listy wyników wyszukiwania, musimy także dobrać odpowiednie frazy kluczowe do pozycjonowania. W przypadku pozycjonowania lokalnego niezwykle ważna jest nazwa miejscowości lub regionu, w którym działamy.
Pozwoli to dotrzeć z przekazem do wyselekcjonowanego grona użytkowników, którzy najpewniej będą zainteresowani naszą ofertą. Odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi strony internetowej to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania lokalnego. Podczas dobierania słów kluczowych warto sprawdzić, jakie działania w tym zakresie podjęli nasi najwięksi konkurenci z branży.
Jakie jeszcze działania należy podjąć?
Na pozycjonowanie lokalne składają się również następujące działania:
- publikacja na stronie internetowej danych teleadresowych,
- pozyskiwanie linków zewnętrznych,
- optymalizacja tytułu, nagłówków oraz meta opisu w zakresie pozycjonowania lokalnego.
Artykuł sponsorowany