• Lublin
  • Biała Podlaska
  • Chełm
  • Hrubieszów
  • Kraśnik
  • Lubartów
  • Łęczna
  • Puławy
  • Świdnik
  • Tomaszów Lubelski
  • Włodawa
  • Zamość
Radio Lublin
weather icon 5°C
PDPZ
PODCASTY
KALENDARIUM
SŁUCHAJ
  • AKTUALNOŚCI
    • LUBLIN
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • HRUBIESZÓW
    • KRAŚNIK
    • LUBARTÓW
    • ŁĘCZNA
    • PUŁAWY
    • ŚWIDNIK
    • TOMASZÓW LUBELSKI
    • WŁODAWA
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • SPORT
    • KOSZYKÓWKA
    • PIŁKA NOŻNA
    • PIŁKA RĘCZNA
    • SIATKÓWKA
    • ŻUŻEL
  • MUZYKA
  • KULTURA
  • AGRORADIO
  • MULTIMEDIA
    • GALERIE
    • KONCERTY
    • PODCASTY
    • TV
  • O NAS
    • AUDYCJE
    • KALENDARIUM
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA
    • WNIOSEK O PATRONAT
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • NAGRODA IMIENIA BOGUMIŁY NOWICKIEJ
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • BIP
    • ARCHIWUM
    • KONTAKT
środa, 17 grudnia 2025
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Radio Lublin
  • AKTUALNOŚCI
    • LUBLIN
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • HRUBIESZÓW
    • KRAŚNIK
    • LUBARTÓW
    • ŁĘCZNA
    • PUŁAWY
    • ŚWIDNIK
    • TOMASZÓW LUBELSKI
    • WŁODAWA
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • SPORT
    • KOSZYKÓWKA
    • PIŁKA NOŻNA
    • PIŁKA RĘCZNA
    • SIATKÓWKA
    • ŻUŻEL
  • MUZYKA
  • KULTURA
  • AGRORADIO
  • MULTIMEDIA
    • GALERIE
    • KONCERTY
    • PODCASTY
    • TV
  • O NAS
    • AUDYCJE
    • KALENDARIUM
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA
    • WNIOSEK O PATRONAT
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • NAGRODA IMIENIA BOGUMIŁY NOWICKIEJ
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • BIP
    • ARCHIWUM
    • KONTAKT
Radio Lublin

Radio Lublin > Sponsorowane > Koniec zamówień na telefon. Dlaczego cyfryzacja B2B to makroekonomiczna konieczność?

Koniec zamówień na telefon. Dlaczego cyfryzacja B2B to makroekonomiczna konieczność?

17 grudnia 2025 / 12:29
A A
EAttachments9207514f035e7985b2094d7de37f030088b56ba xl
Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterKod QR

Polacy pokochali zakupy online. Z badania E-commerce w Polsce 2025 wynika, że 78% internautów deklaruje kupowanie w sieci. Dzięki sklepom WWW mogą to robić szybko, łatwo znajdują ofertę dostosowaną do ich oczekiwań. Coraz częściej takie wymagania stawiane są nie tylko przy zakupach indywidualnych, ale również w relacjach biznesowych. Cyfryzacja B2B jest koniecznością, aby dostosować biznes do rozwoju rynku. Czy to koniec zamówień na telefon?

Dlaczego cyfryzacja B2B to konieczność?

Jeszcze kilka lat temu branża e-commerce kojarzyła się głównie ze sprzedażą detaliczną – zakupami online realizowanymi przez konsumentów. Obecnie również handel pomiędzy firmami przenosi się do sieci. Przy czym w dalszym ciągu wiele podmiotów w modelu B2B obsługuje klientów telefonicznie i poprzez zamówienia e-mail. To przekłada się na chaos informacyjny, opóźnienia i trudności w budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów. Obsługa przez telefon, przesyłanie cenników i ofert ma ograniczoną wydajność.

Oczekiwania rynku są inne, szczególnie w przypadku nowego pokolenia kupujących. Nie chcą tracić czasu na wysyłanie e-maili i czekanie na odpowiedzi. Jeśli nie znajdą oferty online, nie podejmą próby kontaktu. Chcą wejść na stronę, zalogować się, sprawdzić ofertę i złożyć zamówienie.

Cyfryzacja B2B nie jest chwilowym trendem, tylko nieuniknioną zmianą, jeśli chcesz skutecznie rywalizować o klientów. Ułatwi to odpowiednia platforma B2B.

Platforma B2B – co to jest?

To szczególny rodzaj sklepu internetowego, który przygotowano, aby obsługiwać klienta biznesowego. Wdrożenie platformy B2B daje możliwość przeprowadzenia całego procesu obsługi klienta online. To rozwiązanie kierowane głównie do producentów, dystrybutorów i hurtowników.

Dzięki platformie B2B możesz zapewnić:

  • pełną prezentację oferty firmy,
  • kompleksową obsługę i realizację zamówień,
  • finalizację transakcji i realizację płatności,
  • zarządzanie relacjami z klientami.

To narzędzie, dzięki któremu możesz przenieść ważne procesy sprzedażowe do systemu, działającego bez przerw. W dużej mierze działa tak, jak powinien pracować handlowiec, czyli pokazuje dostępność towaru w czasie rzeczywistym, pozwala złożyć zamówienie i udostępnić dokumentację związaną z transakcją. Z platformą B2B możesz skalować bez konieczności rozbudowy zespołu.

Wdrożenie platformy B2B – jakie korzyści?

Inwestycja w taki system ma wiele zalet:

  • szybciej wprowadzisz produkty na rynek – mogą być dostępne online tego samego dnia, w którym będą gotowe do sprzedaży;
  • automatyzujesz procesy zakupowo-sprzedażowe – dzięki temu wszystkie transakcje mogą odbywać się przy ograniczonym do minimum udziale zespołu;
  • sprzedajesz przez 24 godziny na dobę – klient ma dostęp do oferty, wtedy kiedy ma czas zająć się jej szukaniem;
  • skracasz czas obsługi klienta i realizacji zamówienia;
  • zapewniasz klientowi szeroki wybór form dostawy i płatności;
  • zyskujesz dostęp do nowych klientów – takich, którzy nie zadzwonią po katalog, ale skorzystają z oferty online;
  • dzięki automatyzacji ograniczasz jednostkowy koszt obsługi jednej transakcji;
  • wiesz, jakie produkty przeglądają klienci i na które decydują się najczęściej. Masz dane potrzebne do optymalizacji oferty i działań handlowych. Widzisz, gdzie konieczne są zmiany.

Funkcje platformy sprzedażowej B2B

System B2B powinien być dostosowany do potrzeb Twojego biznesu. Najlepiej, jeśli jego funkcje skonsultujesz z ekspertami, którzy mają doświadczenie w projektowaniu takich rozwiązań i ustalą, czego potrzebujesz. Oto możliwości, które przeważnie są niezbędne na takich platformach:

  • katalog produktów – powinien być dostępny również dla niezalogowanych użytkowników, a niektóre dane dostępne dopiero dla zarejestrowanych;
  • indywidualne cenniki – w zależności od wielkości składanego zamówienia;
  • obsługa różnych form rozliczeń – w tym również na zasadzie limitu kredytowego;
  • zamówienia cykliczne – czyli automatycznie ponawiane co określony czas;
  • stany magazynowe – aby klient wiedział, jak duże posiadasz zapasy;
  • zróżnicowane promocje i rabaty – z możliwością oferowania konkretnym grupom klientów lub indywidualnie;
  • terminy realizacji – powinny być określone indywidualnie i muszą być aktualne;
  • integracje z systemami – np. z firmowym systemem CRM;
  • zarządzanie profilem klienta – dane o historii zakupowej, o zamówieniach i rabatach.

Więcej o funkcjach takiej platformy znajdziesz tutaj: https://smartbees.pl/platformy-b2b.

Klient B2B oczekuje pełnej kontroli nad zamówieniem bez konieczności długiego oczekiwania na kolejne jego etapy. Chce mieć możliwość samodzielnego przejścia przez cały proces bez udziału opiekuna klienta i handlowca. Aby mu to zapewnić, musisz zagwarantować wszystkie oczekiwane przez niego informacje.

Funkcje systemu powinny zapewnić natychmiastową wycenę, informacje o rzeczywistym stanie magazynu oraz dawać opcję konfiguracji wariantu technicznego. Klient musi wiedzieć przed złożeniem zamówienia, kiedy otrzyma dostawę. Platforma ma działać tak, aby skracać ścieżkę zakupową. Jeśli klient nie znajdzie tego, czego szuka, to opcje są dwie: skontaktuje się albo skorzysta z oferty konkurencji. Dlatego proces zakupowy musi być dopracowany.

Ustal cele wdrożenia platformy B2B

Inwestycja w system ma być krokiem w kierunku osiągnięcia określonych założeń. Najpierw ustal, co chcesz osiągnąć dzięki wdrożeniu. Określ, że np. zamierzasz obniżyć koszt obsługi zamówienia o X% albo zwiększyć przychód z obecnych klientów o X%. Najlepiej na początku ustal 2-3 główne cele. Następnie w kolejnych miesiącach monitoruj wyniki. Jeśli nie udaje się ich zrealizować, to oznacza, że należy szukać przyczyny problemów i wdrożyć zmiany. Ważne, aby te cele ustalić na racjonalnym poziomie. Nie zakładaj, że inwestycja w platformę zwróci się po miesiącu, ale to realne w okresie nawet krótszym niż rok. To możliwe m.in. dzięki temu, że rosnąca liczba zamówień nie będzie wymagać zatrudnienia kolejnych specjalistów. Duża część procesu transakcyjnego będzie się odbywać automatycznie.

Artykuł sponsorowany 

REKLAMA

Czytaj także

EAttachments92072622efb0855e9d48da01579105eb9d421f0 xl
Wiadomości

Jest decyzja. W Lubelskiem powstanie kolejny fragment ekspresówki

17 grudnia 2025
EAttachments9207431d49c25ac34e7d8085bc702317693a2fd xl
Redakcje

Puławscy szczypiorniści mają nowego prezesa

17 grudnia 2025
EAttachments9205428be71e97e0b246717e8a3a4e76a0d93d0 xl
Wiadomości

Zielony Budżet w Lublinie 2026: mieszkańcy zgłaszają miejsca do retencji wód opadowych

17 grudnia 2025
EAttachments9206905c6abfba6383ace2d9b74fad53c762d46 xl
Wiadomości

Seniorzy mistrzami rękodzieła. Dziś zostaną nagrodzeni

17 grudnia 2025
EAttachments9206340a5c09b079b3c17445f7b4b8557300219 xl 1024x589 1
Agroradio

Jakub Stefaniak o umowie z krajami Mercosur: „Lepsze warunki dla rolników to priorytet”

17 grudnia 2025
EAttachments9206340a5c09b079b3c17445f7b4b8557300219 xl 1
Gość Radia Lublin

Jakub Stefaniak o umowie z krajami Mercosur: „Lepsze warunki dla rolników to priorytet”

17 grudnia 2025
kalkulator 1024x1024 1
Podcasty

Kalkulator – wigilijne upodobania kulinarne

17 grudnia 2025
ekspresem przez historie 1024x1024 1
Podcasty

Ekspresem przez historię: 17 grudnia 1955 r.

17 grudnia 2025

Ciekawostki

AI a stereotypy na temat osób w spektrum autyzmu. Badania lubelskich naukowców

Rewolucja w walce z osteoporozą? Lubelscy naukowcy opracowali inteligentny implant [ZDJĘCIA]

10.11.2025 Sekrety nauki – Amerykańska Agencja Kosmiczna odsunie firmę Elona Muska?

Drugie życie łopat turbin wiatrowych. Innowacyjny pomysł lubelskich naukowców

Zamojskie jeże mają dach nad głową

Zdjęcie do dowodu osobistego można zrobić sobie smartfonem

O tym się mówiło

ZAGRANICZNA PŁYTA TYGODNIA – „You make it feel like Christmas”

Gdzie chowają się zwierzęta? Przyroda z Inspektorem Bywakiem

„Sztuka pomagania”. Wyjątkowa wystawa Lubelskiej Akcji Charytatywnej

„Młoda Sztuka” na targach w Lublinie

Bogdanka z mocnym wynikiem po trzech kwartałach 2025

Niespodzianki nie było. Porażka ChKS-u Chełm

REKLAMA

Radio Lublin S.A. w likwidacji
ul. Obrońców Pokoju 2
20-030 Lublin
tel. 81 53 64 200
fax 81 532 87 28
e-mail: poczta@radiolublin.pl

Partnerzy
Reklama
Kontakt
BIP
Praca Lublin
Praca IT Poznań

NASZE
CZĘSTOTLIWOŚCI:

102.2 MHz -Lublin
103.1 MHz -Ryki

103.2 MHz -Zamość
100.9 MHz -Chełm

93.1 MHz -Biała Podlaska

© 2025 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A. w likwidacji

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • AKTUALNOŚCI
    • LUBLIN
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • HRUBIESZÓW
    • KRAŚNIK
    • LUBARTÓW
    • ŁĘCZNA
    • PUŁAWY
    • ŚWIDNIK
    • TOMASZÓW LUBELSKI
    • WŁODAWA
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • SPORT
    • KOSZYKÓWKA
    • PIŁKA NOŻNA
    • PIŁKA RĘCZNA
    • SIATKÓWKA
    • ŻUŻEL
  • MUZYKA
  • KULTURA
  • AGRORADIO
  • MULTIMEDIA
    • GALERIE
    • KONCERTY
    • PODCASTY
    • TV
  • O NAS
    • AUDYCJE
    • KALENDARIUM
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA
    • WNIOSEK O PATRONAT
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • NAGRODA IMIENIA BOGUMIŁY NOWICKIEJ
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • BIP
    • ARCHIWUM
    • KONTAKT

© 2025 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A. w likwidacji

Ta witryna wykorzystuje cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • KontrastKontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreśl linkiPodkreśl linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Resetuj Resetuj