Blisko 20 tysięcy złotych stracił 36-letni mieszkaniec Łęcznej, który chciał sprzedać grę planszową przez Internet.
Chwilę po zamieszczeniu ogłoszenia w Internecie, z poszkodowanym skontaktowała się kobieta podająca się za pracownicę banku. Kobieta poinformowała 36-latka, że na jego koncie jest blokada środków. W celu ich odblokowania, mężczyzna miał zalogować się do aplikacji bankowej i wpisać tam kody podane przez rozmówczynię. Następnie za pośrednictwem maila mężczyzna otrzymał link. Po kliknięciu został przekierowany na stronę banku i postępował zgodnie z dalszymi poleceniami. Wpisał tam sześć otrzymanych kodów, wtedy rozmowa z rzekomą pracownicą banku zakończyła się. Gdy 36-latek ponownie zalogował się do swojego banku, okazało się, że z jego konta zniknęło blisko 20 tysięcy złotych.
CZYTAJ: Czujny nawet po służbie. Policjant udaremnił kradzież
Teraz policjanci poszukują sprawcy oszustwa i apelują o ostrożność podczas transakcji za pośrednictwem portali internetowych.
MaK / opr. PrzeG
Fot. pixabay.com
