Przed zakupem wycieczki last minute warto dokładnie przeczytać regulamin – zaznacza miejski rzecznik konsumentów w Lublinie Lidia Baran-Ćwirta. Ekspertka w porannej rozmowie Radia Lublin szczególną uwagę zwróciła na wycieczki po okazyjnej cenie.
– Reklama może zachęcać, bo oczywiście jest to swoista przynęta, żeby nas zaintrygować, zainteresować daną ofertą, ale pamiętajmy, że w skład takiej oferty zwykle wchodzą jeszcze dodatkowe opłaty związane z np. transferem, z obowiązkowym ubezpieczeniem. Rozsądnie jest również przemyśleć dodatkowe ubezpieczenia – dodaje rzecznik.
Ubezpieczenie turystyczne należy wykupić na cały okres wyjazdu, pamiętając przy tym, aby obejmowało ono pełną dobę wyjazdu oraz powrotu.
Reklamacje po wakacjach
Długo oczekiwany urlop nie zawsze wiąże się z dobrymi wspomnieniami, dlatego Lidia Baran-Ćwirta przypomina o tym, że o swoje prawa na wakacjach warto zadbać.
– Niezadowolenie z imprezy może mieć charakter obiektywny – dodaje ekspertka. – Nienależyta jakość pokoju, niewłaściwe posiłki, brak tych atrakcji, na które się umówiliśmy, za które zapłaciliśmy organizatorowi. To są przyczyny, dla których konsument ma prawo być niezadowolony i to niezadowolenie manifestuje w postaci reklamacji. W pierwszej kolejności poszukujemy rozwiązań na miejscu. Nie czekajmy do końca imprezy, katując się jakimiś niedogodnościami. Żądajmy naprawienia tych nieprawidłowości, z którymi się borykamy.
Jak mówi Lidia Baran-Ćwirta, warto dokumentować nieprawidłowości związane z organizacją wakacyjnego wypoczynku. Mogą to być na przykład zdjęcia, zeznania świadków lub protokół sporządzony z rezydentem opiekującym się turystami za granicą.
Cała rozmowa w materiale wideo:
ZAlew / ToNie / opr. LisA
Fot. Michał Winiarski