Prawie 13,5 tysiąca złotych straciła 39-latka, która chciała sprzedać buty przez Internet. Ze sprzedającą szybko skontaktowała się osoba zainteresowana ich kupnem. Następnie 39-latka dostała maila z linkiem, po kliknięciu w który została przekierowana na stronę internetową łudząco podobną do prawdziwej stronę bankowości elektronicznej. Tam próbowała wprowadzić dane do logowania do swojego konta bankowego. Mimo komunikatów o błędach, uwierzyła w informację o planowanym kontakcie telefonicznym konsultanta bankowego. Niestety 39-latka przekazała dzwoniącej do niej kobiecie kody BLIK, które rzekomo miały umożliwić zaksięgowanie wpłaty na jej koncie. To pozwoliło oszustom na wypłatę pieniędzy z konta 39-latki.
Gdy kobieta zorientowała się, że została oszukana, skontaktowała się z prawdziwym konsultantem infolinii bankowej. Tam złożyła reklamację i próbowała zablokować wszystkie transakcje. Okazało się jednak, że już je zrealizowano. Oszuści z konta 39-latki wypłacili prawie 13,5 tysiąca złotych.
MaK / opr. PaW
Fot. pixabay.com