„Piotr Kmieć. Przemijanie” to wystawa w Muzeum Nadwiślańskim w Kazimierzu. Jej kuratorka, Dorota Seweryn-Puchalska pisze: „Wystawa z okazji 50-lecia pracy twórczej Piotra Kmiecia zabiera widza w podróż przez różne etapy twórczości artysty, który od lat zadaje pytania o sens istnienia, przemijanie oraz tajemnice natury. „Przemijanie” to motyw przewodni jego dzieł, który rozwija się w różnorodnych cyklach, odzwierciedlających zmiany w spojrzeniu artysty na człowieka, jego losy i relację z czasem.” W cyklu „Do-zobaczenia” odwiedzimy też artystę w jego mieszkaniu w Nałęczowie, żeby posłuchać, jak gra utwory Erika Satie, recytuje Miłosza. Zajrzymy do „Pantatnika” Piotra Kmiecia z wypisanymi na okładce słowami: „…myśleli więc są…”.
Wojciech Januszczyk architekt krajobrazu, twórca idei „zarastania” w przestrzeniach publicznych i prywatnych, propagator wprowadzania zasad gospodarki obiegu zamkniętego do architektury krajobrazu zabierze nas do ogrodu. Co zrobić, żeby popsuć w nim wiosną jak najmniej?
Tadeusz Karabowicz (Tadej Karabowycz) obchodzi dziś urodziny. To mieszkający w Holi poeta, krytyk literacki i redaktor. Był pierwszym tłumaczem wierszy Serhija Żadana. Przełożone przez niego teksty ukazały się drukiem w tomie pt. „Nikt nie powróci z konwersji nocnej wędrówki”. Rozmowa o książce i o tym, jaka jest dziś młoda poezja ukraińska.
Jak dobrze używać słów? Co to są słowa za mocne i słowa zbyt słabe? O hiperbolach i eufemizmach w języku i o tym, czy komplement to kłamstwo w rozmowie z prof. Pawłem Nowakiem w cyklu „Powiedz mi”.
W 443 odcinku słuchowiska „Bazarek” Jan ma chwilowo wolny stół, bo Żur się uwziął.
Na zdjęciu Dorota Seweryn-Puchalska i Grażyna Lutosławska na wystawie „Piotr Kmieć. Przemijanie” w Muzeum Nadwiślańskiem / fot. Urszula Czarnecka