Oszuści podszywają się pod pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i wyłudzają dane.
– Mamy zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób podszywających się pod pracowników Zakładu – mówi regionalny rzecznik ZUS w województwie lubelskim, Małgorzata Korba. – Proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu, którego klient używa w kontaktach z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Dopytują też często o instytucje finansowe, w których klient korzysta z tego numeru telefonu. Podanie takich danych oszustowi może mieć dla naszego klienta fatalne skutki. Dlatego uczulamy i przypominamy – ZUS nie prosi drogą telefoniczną o zmianę numeru, który klient wykorzystuje w kontaktach z Zakładem, ani o potwierdzenie zmiany tego numeru. Nie dopytuje tez o banki, w których klient ma konto.
CZYTAJ: Kolejni podejrzani zatrzymani. Chodzi o przemyt narkotyków [ZDJĘCIA, WIDEO]
Jeśli pracownik ZUS dzwoni do klienta, to najczęściej po to, by udzielić odpowiedzi na jego wcześniejsze zapytanie o konkretną sprawę. Telefon z ZUS może też wiązać się z wezwaniem na kontrolę zwolnienia lekarskiego. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, można ją sprawdzić na infolinii (22 560 16 00, cot@zus.pl) lub w najbliższej placówce Zakładu.
MaK / opr. PrzeG
Fot. archiwum RL