Mijający rok przyniósł spore zmiany na kolei w województwie lubelskim – PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowały inwestycje w 2024 roku.
Na odcinku Wólka Okopska – Chełm Wschodni pociągi jeżdżą teraz z prędkością 120 km/h zamiast 80 km/h. Przyspieszyły też – o 30 km/h – pociągi na trasie Szczebrzeszyn – Bełżec.
CZYTAJ: Nowy rozkład PKP Intercity. Będzie wygodniej dla podróżnych
Poprawiło się bezpieczeństwo na dziewięciu przejazdach kolejowych w kilku powiatach, dzięki instalacji nowoczesnych urządzeń za 10 milionów złotych.
Pociągi kursujące między Łukowem a Lublinem zatrzymują się teraz na trzech nowych przystankach. Na przystanku Chełm Miasto zburzono stary peron, a nowy, 300-metrowy, może przyjmować dłuższe składy, np. Intercity.
W Zawadzie między Zamościem a Szczebrzeszynem rozpoczęła się budowa nowoczesnego centrum sterowania ruchem. Od 2026 roku będzie ono zarządzać połączeniami na trzech liniach kolejowych.
CZYTAJ: Prezes PKP: prowadzimy rozmowy na temat nowego połączenia na linii Chełm-Berlin
Natomiast w grudniu podpisano umowę na instalację systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na trasie Lublin – Otwock za 65 mln zł. Na stacji w Lublinie pojawi się 60 ekranów, które będą pokazywać pasażerom aktualne informacje o pociągach. Podobne rozwiązanie pojawi się m.in. w Dęblinie, Nałęczowie i Puławach.
TSpi / opr. WM
Fot. archiwum