Za mała bluzka, czy nietrafiony kolor spodni? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że konsumenci mają prawo do zwrotu nietrafionych prezentów świątecznych, jeśli posiadają dowód zakupu, a sam prezent został zakupiony przez internet.
CZYTAJ: Kierowca go obudził, więc… wybił szybę w autobusie
Rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch wyjaśniła Radiowej Agencji Informacyjnej, że według polskiego prawa produkty zakupione w sieci można zwrócić lub wymienić w ciągu 14 dni od zakupu: – Jeśli „św. Mikołaj” dokonał zakupu przez Internet, to obdarowanemu przysługuje 14 dni na wymianę lub zwrot towaru, który się nie podoba.
Małgorzata Cieloch podkreśliła jednak, że inaczej wygląda sytuacja w przypadku zakupu towaru stacjonarnie: – Jeśli dostaliśmy rzecz, która została kupiona w sklepie tradycyjnym i nie spełnia ona naszych oczekiwań, wówczas osoba obdarowana musi się skontaktować ze swoim „Mikołajem”, poprosić o dowód zakupu, ale również dopytać, czy dany sklep ma jakąś politykę zwrotów i wymiany.
Istnieją prezenty, których nie będzie można zwrócić zarówno przez Internet, jak i stacjonarnie. Chodzi o tak zwane towary spersonalizowane. Zalicza się do nich na przykład: sukienkę szytą na miarę czy pierścionek z grawerunkiem.
RL / IAR / opr. ToMa
Fot. pixabay.com