Za mała bluzka, czy nietrafiony kolor spodni? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że konsumenci mają prawo do zwrotu nietrafionych prezentów świątecznych, jeśli posiadają dowód zakupu, a sam prezent został zakupiony przez internet.
CZYTAJ: Kierowca go obudził, więc… wybił szybę w autobusie
Rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch wyjaśniła Radiowej Agencji Informacyjnej, że według polskiego prawa produkty zakupione w sieci można zwrócić lub wymienić w ciągu 14 dni od zakupu: – Jeśli „św. Mikołaj” dokonał zakupu przez Internet, to obdarowanemu przysługuje 14 dni na wymianę lub zwrot towaru, który się nie podoba.
Małgorzata Cieloch podkreśliła jednak, że inaczej wygląda sytuacja w przypadku zakupu towaru stacjonarnie: – Jeśli dostaliśmy rzecz, która została kupiona w sklepie tradycyjnym i nie spełnia ona naszych oczekiwań, wówczas osoba obdarowana musi się skontaktować ze swoim „Mikołajem”, poprosić o dowód zakupu, ale również dopytać, czy dany sklep ma jakąś politykę zwrotów i wymiany.
Istnieją prezenty, których nie będzie można zwrócić zarówno przez Internet, jak i stacjonarnie. Chodzi o tak zwane towary spersonalizowane. Zalicza się do nich na przykład: sukienkę szytą na miarę czy pierścionek z grawerunkiem.
RL / IAR / opr. ToMa
Fot. pixabay.com






![Z Azowstalu do Taganrogu. Poruszająca relacja jeńca, który przeżył rosyjskie tortury [ZDJĘCIA, WIDEO] 6 EAttachments909904489294f4bf943ccdb468dd431e1f7f594 xl](https://radio.lublin.pl/wp-content/uploads/2025/12/EAttachments909904489294f4bf943ccdb468dd431e1f7f594_xl-350x250.jpg)
![Bajkowe iluminacje rozświetlą Zamość. Trwa montaż [ZDJĘCIA] 7 EAttachments9108495a9ab133f82ea88a9df2ae669d5813cc6 xl](https://radio.lublin.pl/wp-content/uploads/2025/12/EAttachments9108495a9ab133f82ea88a9df2ae669d5813cc6_xl-350x250.jpg)


![Zaczęło się od kolizji. Teraz odpowie za kilka przestępstw [ZDJĘCIA] 10 343 257165 2024 12 28 210255](https://radio.lublin.pl/wp-content/uploads/2024/12/343-257165-2024-12-28-210255-75x75.jpg)
