48% badanych kupuje online kilka razy w miesiącu, a prawie 15% nawet kilka razy w tygodniu – wynika z raportu „Doświadczenia e-commerce”. Dodano, że ponad jedna trzecia Polaków łączy zakupy stacjonarne i online, aby znaleźć jak najlepsze promocje i kupony rabatowe.
CZYTAJ: Black Friday. Jak nie wpaść w zakupową pułapkę?
Według badania IBRiS dla Santander Consumer Banku, które przekazano PAP, tylko 12%. ankietowanych zakupy online robi raz na kilka miesięcy. – 48% deklaruje, że kupuje w sieci kilka razy w miesiącu, 23% maksymalnie 2 razy w miesiącu, a 15% nawet kilka razy w tygodniu – podano. Jak zaznaczono, ponad połowa z nich (51%) najczęściej korzysta ze smartfona, a 47% preferuje laptopy. – Z poziomu telefonów znacznie częściej kupują osoby w wieku 18-29 lat (63%). Z wiekiem tendencja ta maleje i wśród osób w wieku 60+ 71% najczęściej wybiera komputery do zakupów online – poinformowano.
Dodano, że ponad jedna trzecia badanych łączy zakupy online i offline, aby znaleźć jak najkorzystniejsze promocje. – Z kolei jedna czwarta preferuje obejrzeć produkt na żywo, a następnie zamówić go w sklepie internetowym. Takie zachowanie szczególnie charakteryzuje trzydziestolatków – 32% osób z tej grupy wiekowej tak robi. Z kolei 10% sprawdza w Internecie cenę i dostępność danej rzeczy, a następnie kupuje ją stacjonarnie. Jedynie 6% deklaruje, że najczęściej korzysta z usługi „Click and collect”, czyli składa zamówienie w Internecie, ale odbiera osobiście w punkcie – wskazano.
Zaznaczono, że niezmiennie największą popularnością cieszą się zakupy online odzieży i obuwia. – Deklaruje tak 70% respondentów. Najczęściej czterdziestolatkowie – 81% z nich. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki. Już 55% Polaków zamawia je online, przy czym zdecydowanie najwięcej (61%) osoby między 40. a 59. rokiem życia – podano.
Z badania wynika, że w związku z wieloma promocjami oraz dostawą do domu, prawie 40% kupuje w Internecie elektronikę, np. laptopy czy komputery, a jedna trzecia sprzęt RTV/AGD. – Te kategorie najchętniej wybierają trzydziestolatkowie oraz pięćdziesięciolatkowie. Nieco niższy odsetek (34%) nabywa leki i suplementy diety. Co ciekawe, już jedna czwarta zaopatruje się online w chemię domową oraz meble i wyposażenie wnętrza, a ponad jedna piąta w artykuły dziecięce. Produkty dla dzieci są najpopularniejsze wśród trzydziestolatków, już 41% z nich zamawia je w sieci – poinformowano.
PAP / opr. PaW
Fot. pixabay.com