Podpisanie umowy na realizacje drogi S17 Piaski – Łopiennik coraz bliżej.
Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola przetargu na projekt i budowę tego odcinka drogi ekspresowej S17, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy.
W przetargu wpłynęło 11 ofert. Najkorzystniejszą – opiewającą na kwotę blisko 700 milionów złotych – złożyła firma Intercor. Jednak po odwołaniu innych uczestników przetargu, Krajowa Izba Odwoławcza zobowiązała Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do ponownej oceny i badania ofert. W efekcie jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones o wartości 810 milionów złotych.
CZYTAJ: Lublin będzie mieć bezpośrednie połączenie z kosmosem [ZDJĘCIA]
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 16,6 km. Wykonawca zbuduje też między innymi drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne oraz dwie estakady nad rzekami Giełczewka i Marianka. Zamontowane zostaną też urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt.
Odcinek Piaski – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej numer 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Poza przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmuje także m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
MaK / opr. AKos
Fot. GDDKiA