O 16 kilometrów wydłuży się droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski Wschód – Łopiennik. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę tego fragmentu ekspresówki.
W przetargu wpłynęło 11 ofert. Wygrała ta konsorcjum Aldesa Construcciones na kwotę niespełna 810 milionów złotych.
CZYTAJ: Trudne negocjacje zakończone. Wzrasta maksymalne przeciętne wynagrodzenie w LW Bogdanka
To już piąty odcinek S17 w kierunku granicy z Ukrainą, który przeszedł do stadium realizacji. Zgodnie z kontraktem, wykonawca ma 3,5 roku na zrealizowanie zadania, wyłączając okres zimowy.
Odcinek Piaski Wschód – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wytyczonym wzdłuż obecnej drogi krajowej numer 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17m a także dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka. Poza przebudową węzła Piaski Wschód inwestycja obejmuje także m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Jeśli chodzi o drogę S17 na odcinku Piaski-Hrebenne (granica z Ukrainą), to – jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – na etapie realizacji są jeszcze cztery odcinki tej trasy: Izbica – Zamość Sitaniec, Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski?oraz?Tomaszów Lubelski – Hrebenne?(w sumie ok. 55 km). W trakcie przetargu jest odcinek?Krasnystaw – Izbica?(18,8 km), a na etapie przygotowawczym znajdują się dwa kolejne: Łopiennik – Krasnystaw?(9 km) oraz?Zamość Sitaniec – Zamość Wschód?(12 km).
EwKa / opr. ToMa
Fot. Łukasz Minkiewicz / Krzysztof Nalewajko / GDDKiA