Blisko 23 procent właścicieli parkingów i myjni samochodowych nie dba o informowanie klientów o cenach swoich usług – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził nieprawidłowości.
– Brak cenników, a także niejednoznaczne czy nieczytelne ceny – to główne stwierdzone przez nas zarzuty – mówi prezes UOKiK, Tomasz Chróstny. – Skontrolowaliśmy 84 parkingi i 125 myjni samochodowych, łącznie 209 przedsiębiorców. Prawie co czwarty przedsiębiorca nie dbał o prawidłowe informowanie konsumentów o cenach świadczonych usług. Za brak należytego informowania konsumentów o cenach świadczonych usług przedsiębiorcy grozi kara do 20 tys. złotych. Na 32 przedsiębiorców nałożono karę pieniężne na łączną kwotę około 40 tys. zł.
CZYTAJ: To mniej niż rok temu. Na aukcji Pride of Poland sprzedano konie za blisko 650 tys. euro [ZDJĘCIA]
Wśród skontrolowanych parkingów i myjni samochodowych były również te z województwa lubelskiego np. z Chełma, Hrubieszowa, Zamościa czy Białej Podlaskiej.
MaTo / opr. AKos
Fot. pixabay.com