Już nie tylko przesłanie fałszywego linku do odbioru płatności za towar, ale też rozmowa z „konsultantem” – to metody działania oszustów wykorzystujących portale ogłoszeniowe – ostrzega policja.
Oszuści czyhają na osoby wystawiające przedmioty na sprzedaż. Otrzymują one wiadomość SMS, że ktoś zakupił wystawiony przez nich przedmiot i opłacił swój zakup. W załączeniu wiadomości znajduje się link, który ma służyć potwierdzeniu transakcji. Po kliknięciu w link dzwoni konsultant w celu potwierdzenia tożsamości. Wtedy oszust informuje, że kupiec omyłkowo dwukrotnie opłacił zakup i prosi o podanie przychodzących na telefon komórkowy kodów BLIK służących do zwrotu środków finansowych oraz do odbioru pieniędzy za zakup. W rzeczywistości osoba, która wykonuje polecenia traci pieniądze z konta.
CZYTAJ: Czy sztuczna inteligencja może zdać maturę?
Policja apeluje, aby nie klikać w linki, które otrzymujemy po wystawieniu przedmiotów na sprzedaż i aby weryfikować osoby, które do nas dzwonią.
RyK/ opr. DySzcz
Fot. KWP Lublin