Wojewoda lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drugiej jezdni na obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Ośmiokilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 ma być gotowy w 2025 r.
Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA poinformował w piątek, że decyzja wojewody ma rygor natychmiastowej wykonalności, co umożliwia niezwłoczne rozpoczęcie budowy.
Pierwsze prace – podał Minkiewicz – polegać będą na przygotowaniu terenu budowy. Następnie przeprowadzone zostaną m.in. rozpoznania środowiskowe, po których rozpoczną się roboty ziemne oraz związane z budową mostów. Przygotowane zostaną także wjazdy i zjazdy na plac budowy.
CZYTAJ: Remonty i rozbudowy lubelskich ulic. Gdzie niebawem ruszą prace?
„Sukcesywnie wprowadzane będą zmiany w organizacji ruchu, w tym ograniczenia prędkości do 70 i 50 km/h oraz zwężenia drogi” – przekazał Minkiewicz, apelując do kierowców o ostrożną jazdę i stosowanie się do tymczasowego oznakowania.
W ramach inwestycji planowana jest budowa dwóch mostów nad rzekami Wieprz i Tyśmienica, dwóch wiaduktów oraz pięciu przejść dla zwierząt. Przebudowane zostaną węzły Kock Północ oraz Kock Południe, powstaną też drogi do obsługi ruchu lokalnego.
Wykonawcą jest firma Polaqua, a wartość umowy to 183,4 mln zł. Inwestycja jest realizowana w systemie projektuj i wybuduj w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
Zakończenie budowy planowane jest w przyszłym roku.
CZYTAJ: Bluszcz porośnie ekrany dźwiękochłonne. Możliwe utrudnienia w Chełmie
Jednojezdniową obwodnicą Kocka i Woli Skromowskiej kierowcy po raz pierwszy pojechali w 2011 r. Była pierwszą trasą ekspresową w woj. lubelskim. Zaprojektowano ja z myślą o późniejszej dobudowie drugiej nitki.
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km. Rozpoczęcie budowy planowane jest w tym roku, po uzyskaniu decyzji ZRID dla wszystkich odcinków.
Droga ekspresowa S19 jest fragmentem trasy „Via Carpatia”, która docelowo ma przebiegać przez Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję.
PAP / RL / opr. LisA
Fot. www.gov.pl