Kolejna ofiara internetowych oszustów. 64-latek z Zamościa stracił blisko 9 tysiące złotych.
Mężczyzna chciał sprzedać w sieci panel sterujący podnośnika szyby w samochodzie. Przedmiot wycenił na 80 złotych. Chwilę po zamieszczeniu ogłoszenia skontaktował się z nim rzekomy kupiec. Poinformował, że e-mailem wysłał zawiadomienie o wpłacie i aby ją otrzymać należy kliknąć w ikonę „potwierdź”. Mężczyzna wykonał polecenie. Otrzymał też telefon – poinformowano go, że w celu autoryzacji przelewu musi wygenerować i przekazać kod BLIK.
CZYTAJ: Sprawdzili banknoty i trzeźwość 51-latki. Kobiecie grożą poważne konsekwencje
Nieświadomy oszustwa zamościanin trzykrotnie powtórzył tę czynność, bo rozmówca twierdził, że kody były błędne. Dopiero po pewnym czasie zrozumiał, że został oszukany. W sumie zatwierdził wypłaty na kwotę 8900 złotych. Pieniądze zostały wypłacone w bankomatach na terenie kraju.
PaSe / opr. PrzeG
Fot. KWP Lublin