Filharmonia Lubelska ma nowe logo.
– 80. jubileusz filharmonii to dobry czas, aby pokazać się w nowej odsłonie – mówi dyrektor instytucji, Dominik Mielko. – Najtrudniejsze dla komisji było ustalenie, który z logotypów jest lepszy. Znak jest bardzo nowoczesny, łatwo też wpisać go w nasze liczne plakaty i materiały, których bardzo dużo produkujemy. Łatwość użycia logotypu jest szalenie ważna.
CZYTAJ: Międzynarodowy Dzień Teatru. Medale i nagrody [ZDJĘCIA]
– Logo bazuje na inicjale „FL” – mówi twórca zwycięskiego projektu, Michał Ćwiek ze Studio Mocno w Lublinie. – Przemycone są w nim jeszcze charakterystyczne elementy w postaci kształtu zaczerpniętego z otworów rezonansowych skrzypiec. Henryk Wieniawski był wybitnym skrzypkiem i koniecznie chcieliśmy do tego nawiązać, ale w nie w przesadnie bezpośredni sposób. W linii litery F również możemy dopatrzeć się kształtu nawiązującego do nuty, skrzydeł.
Nowe logo wybrano spośród 140 zgłoszonych projektów.
RyK / opr. WM
Fot. Piotr Michalski