Algorytmy, które decydują o tym, co jest wyświetlane na naszej ścianie (feedzie), prowadzą do zamykania nas w bańkach informacyjnych (ang. filter bubble). Termin ukuty przez Eliego Parisera w 2011 roku pokazuje proces selekcji informacji i wyświetlania nam jedynie takich, które są zgodne z naszą wcześniejszą aktywnością – zainteresowaniami i poglądami.
Dawka informacji, która dociera do naszego mózgu każdego dnia, przekracza 34 GB informacji, co można porównać do oglądania przynajmniej kilkunastu filmów pełnometrażowych na dobę. W ciągu 3 miesięcy naszego życia do naszego mózgu trafia tyle informacji, ile w ciągu całego życia naszych dziadków. Nasze mózgi nie potrafią ich przyswajać w takiej ilości.
Średnio człowiek potrafi utrzymywać relacje maksymalnie ze 150 osobami, a dziś na Facebooku ograniczenie na prywatnym profilu sięga 5 000 followersów, natomiast na fanpage’u liczba ta nie jest ograniczona. Jak poruszać się w świecie algorytmów mediów społecznościowych powiemy w naszym cotygodniowym cyklu na temat edukacji medialnej.
Do usłyszenia po 12:00, mówi Magdalena Lipiec-Jaremek.
Fot. pixabay.com