Centralny Ośrodek Informatyki informuje, że od 20.00 w piątek, 19 stycznia do 16:00 w sobotę, 20 stycznia nie będzie można korzystać z profilu zaufanego i części innych aplikacji wymagających potwierdzenia tożsamości. Powodem są planowane w tym czasie prace serwisowe.
Osoby, które planowały w tych dniach załatwianie online spraw urzędowych, powinny uwzględnić przerwę w dostępie do usługi profilu zaufanego. W tym czasie nie będzie możliwości zalogowania się do usług internetowych poprzez profil zaufany ani złożenia elektronicznego podpisu.
Wyłączone będą również: logowanie do systemów państwowych przy użyciu aplikacji mObywatel, logowanie poprzez e-Dowód, a także logowanie do systemów państwowych poprzez uwierzytelnianie w bankowości internetowej. Nie będzie można realizować spraw urzędowych, takich jak logowanie się do Internetowego Konta Pacjenta i korzystanie z usługi mObywatel; składanie wniosków, w tym o 800 plus i wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego; zgłoszenie narodzin dziecka, pobranie odpisu aktu stanu cywilnego, małżeństwa, zgonu; zgłoszenie zgubienia lub zniszczenia dowodu osobistego; zarejestrowanie działalności gospodarczej.
Podczas prac wprowadzone zostaną zmiany, które mają na celu podniesienie stabilności i niezawodności systemów. Profil zaufany będzie ponownie dostępny w sobotę, 20 stycznia po 16:00.
IAR / RL / opr. WM
Fot. pexels.com