„Barbie” Grety Gerwig, „Oppenheimer” Christophera Nolana”, „Czas krwawego księżyca” Martina Scorsese, „Strefa interesów” Jonathana Glazera i „Anatomia upadku” Justine Triet – m.in. te tytuły powalczą o Oscara w kategorii najlepszy film.
Nominacje do 96. Oscarów ogłoszono we wtorek na profilu Amerykańskiej Akademii Filmowej na YouTube. Nazwiska nominowanych odczytali aktorka Zazie Beetz oraz aktor i scenarzysta Jack Quaid.
Statuetka dla najlepszego filmu może trafić do: „American Fiction” Corda Jeffersona, „Anatomii upadku” Justine Triet, „Barbie” Grety Gerwig, „The Holdovers” Alexandra Payne’a, „Czasu krwawego księżyca” Martina Scorsese, „Maestro” Bradleya Coopera, „Oppenheimera” Christophera Nolana, „Past Lives” Celine Song, „Biednych istot” Yorgosa Lanthimosa lub „Strefy interesów” Jonathana Glazera.
Laureatów nagród poznamy w niedzielę 10 marca podczas gali, która odbędzie się w hollywoodzkim Dolby Theatre. Gospodarzem uroczystości będzie Jimmy Kimmel. Aktor i komik w przeszłości trzykrotnie pełnił tę funkcję – w 2017, 2018 i 2023 r.
„Strefa interesów” z szansą na Oscara dla najlepszego filmu międzynarodowego
Brytyjsko-polsko-amerykańska koprodukcja „Strefa interesów” w reż. Jonathana Glazera otrzymała we wtorek szansę na Oscara dla najlepszego pełnometrażowego filmu międzynarodowego.
Nominacje do 96. Oscarów ogłoszono we wtorek na profilu Amerykańskiej Akademii Filmowej na YouTube. Nazwiska nominowanych odczytali aktorka Zazie Beetz oraz aktor i scenarzysta Jack Quaid.
Szansę na statuetkę w kategorii najlepszy pełnometrażowy film międzynarodowy otrzymała brytyjsko-polsko-amerykańska koprodukcja „Strefa interesów” w reż. Jonathana Glazera. Obraz, luźno nawiązujący do głośnej powieści wojennej Martina Amisa z 2014 r., śledzi życie rodzinne komendanta obozu KL Auschwitz Rudolfa Hoessa w willi położonej nieopodal obozowego muru. Za zdjęcia do filmu odpowiada Łukasz Żal.
Konkurentami „Strefy interesów” w wyścigu po Oscara będą: „Io Capitano” Matteo Garrone’a (Włochy), „Śnieżne bractwo” Juana Antonia Bayona (Hiszpania), „Perfect Days” Wima Wendersa (Japonia) i „The Teachers’ Lounge” Ilkera Cataka (Niemcy).
PAP/ RL/ opr. DySzcz
Fot. Martin Vorel, CC0, via Wikimedia Commons