Trwają prace projektowe przyszłej obwodnicy Zamościa. Wyznaczone są trzy warianty jej przebiegu.
Jak informuje lubelski oddział GDDKiA, zorganizowano trzy spotkania z mieszkańcami.
– Otrzymaliśmy ok. 200 wniosków oraz propozycji zmian od mieszkańców, samorządów i wojska. Zostały one szczegółowo przeanalizowane i jeśli były zasadne oraz możliwe do uwzględnienia, wprowadzono je do dokumentacji projektowej – informuje zarządca dróg.
CZYTAJ: Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego już gotowa
Inwestycja obejmuje budowę nowego przebiegu drogi krajowej nr 74. Obwodnica będzie miała jedną jezdnię i dwa pasy ruchu. Zaczynać będzie się w Michalowie, gdzie połączy się z planowaną obwodnicą Szczebrzeszyna. Analizowane są trzy warianty przebiegu drogi o długościach od 18,8 km do 19,4 km. W każdym wariancie droga omija zabudowania Michalowa oraz poligon wojskowy w okolicach Sitańca. Ze względu na zwartą zabudowę w tych okolicach, poszczególne warianty zbliżają się do zabudowań jednorodzinnych m.in. w Białobrzegach, Bortatyczach lub Wysokim.
Po wskazaniu wariantu zostanie złożony wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie decyzji środowiskowej. Decyzja ta zatwierdzi przebieg obwodnicy Zamościa.
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj” w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
RyK / opr. PrzeG
Fot. Gmina Zamość / archiwum