Około 150 studentów z całego świata pomoże firmom m.in. z branży chemicznej, farmaceutycznej i High-Tech wejść na zagraniczne rynki. Na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie uczestnicy projektu X-Culture będą pracować w międzynarodowych zespołach nad strategią biznesową.
CZYTAJ: Walka w mieście i obrona budynku. Terytorialsi ćwiczyli w starej szkole [ZDJĘCIA]
– Uczestnicy przyjechali do Lublina, aby dopracowywać swoje pomysły i zaprezentować je firmom – mówi profesor Paweł Pasierbiak z Wydziału Ekonomicznego UMCS. – To są firmy, które się umiędzynaradawiają albo już są umiędzynarodowione, więc poszukują nowych rynków w różnych krajach. W zależności od firmy to będą pojedyncze kraje, ale niektóre mają ambicje znacznie szersze, łącznie z Ameryką Północną, Australią czy Azją.
CZYTAJ: Ewakuacja obozu harcerskiego. Wszystko przez wiatr i deszcz
Jak tłumaczy uczestnik projektu pochodzący z Kazachstanu, zadaniem jego grupy jest przygotowanie strategii dla firmy produkującej roboty medyczne. – Współpracujemy z firmą produkującą roboty operujące ludzi z różnymi schorzeniami. Tutaj nabywamy nowych umiejętności pracując w grupie np. z ludźmi ze Stanów Zjednoczonych i Malezji.
Studenci uczestniczący w projekcie przyjechali do Lublina z około 40 krajów. X-Culture Global Business Symposium potrwa do 19 lipca i zwieńczony zostanie uroczystą galą z wręczeniem nagród dla zespołów, które zaproponują najlepszą strategię biznesową.
ŁuM / opr. AKos
Fot. x-culture.org