330 uczniów z lubelskich szkół ponadpodstawowych wzięło udział w projekcie tworzenia filmów promocyjnych lubelskich firm lub ich produktów w social mediach.
– Lubelskie firmy mogą skorzystać z pomysłów młodzieży w zakresie social mediów – mówi zastępca dyrektora Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Lublin, Monika Król. – Były to bardzo często propozycje pewnych produktów, które ma do zaoferowania lubelska firma. Bardzo często w sposób zabawny, na TikToku, na Instagramie, na Facebooku. To były bardzo różne propozycje, które myślę, że są w tym momencie do wykorzystania.
Jak podkreślają uczestnicy, w przygotowaniu projektów pomogły im warsztaty m.in. z autoprezentacji i typów osobowości. – Uczyliśmy się przygotowywać filmy. Mieliśmy bardzo dużo warsztatów. Pozwoliły nam na przygotowanie naszych finalnych projektów. Naszą grupą docelową mieli być rolnicy, którzy sprzedawaliby swoje produkty. Musieliśmy dostosować swoje filmy i promocję do wymagań firmy.
Podsumowanie projektu „Przedsiębiorcza Młodzież” odbyło się w Auli Uniwersyteckiej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Wyróżnienia w postaci dyplomów otrzymały drużyny z trzech lubelskich liceów – XXX LO im ks. Jana Twardowskiego, LO im. Jana Sobieskiego i Akademickiego Liceum Mistrzostwa Sportowego WSEI.
ŁuM / opr. WM
Fot. Maksymilian Łuszcz