O wsparciu dzieci ze spektrum autyzmu rozmawiają specjaliści w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie.
CZYTAJ: Anna Kozłowska z Sanepidu: Coraz więcej rodziców odmawia wykonania szczepień obowiązkowych u dzieci
– Omawiamy różne metody terapeutyczne – mówi dr Katarzyna Wieczorek specjalistka w zakresie diagnozy i terapii osób z ASD. – Zresztą ta grupa jest bardzo mocno zróżnicowana od osób z małym natężeniem autyzmu po osoby, gdzie to natężenie autyzmu jest duże. W związku z tym należy również w sposób zróżnicowany zareagować na te specjalne potrzeby edukacyjne tych uczniów. Oczywiście te, które są najważniejsze to wynikają z pewnych różnic pomiędzy nami a osobami z autyzmem. To różnice w zakresie myślenia, uczenia się czy zachowań. Oczywiście to wszystko trzeba odpowiednio uwzględnić w oddziaływaniach terapeutycznych.
CZYTAJ: By uciec przed strażnikami, wskoczył do rzeki. Kłusownik wpadł w zasadzkę [ZDJĘCIA]
Celem Konferencji jest promowanie nowych podejść do pracy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieci i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
– Rozwiązania odpowiadają na specjalne potrzeby takich dzieci np. przewodnik gdzie i jak zrealizować swoje potrzeby czy mobilny pomocnik dydaktyczno-sensoryczny – wymienia dr Katarzyna Wieczorek specjalistka w zakresie diagnozy i terapii osób z ASD. – Ma postać przenośnej torby, którą się rozkłada na ławce i która zawiera różnego rodzaju elementy służące przede wszystkim do strukturalizacji otoczenia, czyli zapewnia przewidywalność czasu, miejsca i przestrzeni. Również chroni przed różnego rodzajami bodźcami sensorycznymi, szczególnie związanych z dźwiękiem. Dlatego osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w tych obszarach bardzo często cierpią na nadwrażliwość wzrokową czy słuchową, które wielokrotnie jest przeszkodą w procesie uczenia.
Konferencja odbywa się w siedzibie WSEI przy ul. Projektowej. Potrwa do 18:30. Biorą w niej udział nauczyciele i specjaliści, lekarze, fizjoterapeuci i psychologowie.
RyK / opr. AKos
Fot. pexels.com