Ewa Pobłocka opowiedziała Grażynie Lutosławskiej w Teatrze Starym w Lublinie o tym, o czym myśli, kiedy gra na fortepianie, o miłości do Bacha, instrumentach muzykalnych i tych, z którymi trudno dojść do porozumienia, książkach. Pamięć ważnych chwil pozwoliła wydobyć na światło dzienne tatarak na świeżo wyszorowanej przez mamę śpiewaczkę podłodze, szneki z glanzem, które piekła ciocia Urszula, zapach chleba krojonego przez Andrzeja Panufnika i obraz Stajudy w salonie Witolda Lutosławskiego. Wybitna pianistka ma dar opowiadania, z którego nie korzysta publicznie zbyt często, dlatego warto posłuchać obszernych fragmentów tego wieczoru w „Nie tylko rozrywkowej niedzieli radiowej”. Dziś cz. 2 opowieści.
“Afropejczycy. Zapiski z czarnej Europy” to książka Johny’ego Pittsa, która ukazała się niedawno w tłumaczeniu Zofii Szachnowskiej-Olesiejuk, nakładem wydawnictwa Szczeliny. O książce i autorze opowiada Bartosz Wójcik, tłumacz, który wspólnie z Olgą Godlewską prowadzi „Podcast Zamorski”, audycję o literaturze Globalnego Południa ze wskazaniem na Karaiby.
Prof. Aleksander Wójtowicz przypomni, że trwa nabór do nagrody Reflektora. To konkurs na debiutancki tom poetycki.
Valeriya Litvinova “Hipierrzeczywistość”, to wystawa, jaką można było oglądać w Galerii Art Brut w Lublinie. O swoim malarstwie artystka opowie w „Nie tylko rozrywkowej niedzieli radiowej”.
Skąd się wzięły dobre maniery? Jedzenie nożem i widelcem nie wynikało z konieczności. Dlaczego więc sztućce znalazły się na naszym stole? Jak powstają normy i formy? Jak się zmieniają? Dla kogo jest savoir-vivre? Jakie skutki ma przestrzeganie etykiety bądź jej lekceważenie? Czy dobre maniery znikną? Na te pytania odpowiadał kiedyś w Teatrze Starym w Lublinie Adam Jarczyński – dyrektor generalny Polskiej Akademii Public Relations oraz Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety. Przypomnimy fragmenty tego wieczoru.
W 359 odcinku słuchowiska „Bazarek” o ciszy i o tym, dlaczego płaszcz Wiesławy miał urwaną kieszeń.
Valeriya Litvinova “Hipierrzeczywistość”, wystawa w Galerii Art Brut /fot. Iwona Kędziera i Marian G. Maruszak