Tak zwana „metoda wiaderkowa” pracy z dziećmi autystycznymi przynosi ogromne korzyści w Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym w Puławach. To nowa forma terapii wprowadzona kilka tygodni temu w placówce, a pozytywne efekty już są widoczne.
– Metoda składa się z kilku poziomów, ale podstawowym jest wyciąganie z wiaderka różnych przedmiotów – wyjaśnia prowadząca zajęcia, Aneta Skwira. – Dzieci sobie siedzą, obserwują. Wyjmuję jedną rzecz, chowam. To jest po to, żeby dzieci skupiły uwagę na osobie, na przedmiocie. Kiedy przeprowadziłam pierwsze zajęcia i dzieci patrzyły, siedziały to był dla mnie szok, że jest taka cisza, że są takie zainteresowane. Dzieci, które mają trudności z postrzeganiem drugiego człowieka patrzą na mnie, obserwują.
CZYTAJ: „Autorskie wyobrażenia fantastycznych zwierząt”. Murale ożywiły lubelską ulicę
Tego typu zajęcia mają być przeprowadzane także w puławskich przedszkolach.
ŁuG / opr. PrzeG
Fot. pexels.com
