Tak zwana „metoda wiaderkowa” pracy z dziećmi autystycznymi przynosi ogromne korzyści w Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym w Puławach. To nowa forma terapii wprowadzona kilka tygodni temu w placówce, a pozytywne efekty już są widoczne.
– Metoda składa się z kilku poziomów, ale podstawowym jest wyciąganie z wiaderka różnych przedmiotów – wyjaśnia prowadząca zajęcia, Aneta Skwira. – Dzieci sobie siedzą, obserwują. Wyjmuję jedną rzecz, chowam. To jest po to, żeby dzieci skupiły uwagę na osobie, na przedmiocie. Kiedy przeprowadziłam pierwsze zajęcia i dzieci patrzyły, siedziały to był dla mnie szok, że jest taka cisza, że są takie zainteresowane. Dzieci, które mają trudności z postrzeganiem drugiego człowieka patrzą na mnie, obserwują.
CZYTAJ: „Autorskie wyobrażenia fantastycznych zwierząt”. Murale ożywiły lubelską ulicę
Tego typu zajęcia mają być przeprowadzane także w puławskich przedszkolach.
ŁuG / opr. PrzeG
Fot. pexels.com
Pliki dźwiękowe
Aneta Skwira



![Tu dzieci zapominają, że są w szpitalu. Magiczna przestrzeń w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym [ZDJĘCIA] 4 EAttachments9072308914efda328d7db96936f322680982ae0 xl](https://radio.lublin.pl/wp-content/uploads/2025/11/EAttachments9072308914efda328d7db96936f322680982ae0_xl-350x250.jpg)
![Uciekał motocyklem przed policją, bo nie miał uprawnień. 24-latek zatrzymany [ZDJĘCIA, WIDEO] 5 EAttachments9073430479dc616dce90d514f243858816f04dc xl](https://radio.lublin.pl/wp-content/uploads/2025/11/EAttachments9073430479dc616dce90d514f243858816f04dc_xl-350x250.jpg)




