Rośnie zaufanie do mediów publicznych – wynika z badania IBRiS przeprowadzonego dla Polskiej Agencji Prasowej. Publiczne radio i telewizja osiągnęły najwyższy wskaźnik od 9 lat. W 2016 roku zaufanie do mediów publicznych deklarowało 30% respondentów, a we wrześniu tego roku 35%. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaufanie do publicznego radia i telewizji wzrosło o 4,3% – z 31% do 35,3%.
Wzrostu zaufania doświadczyły też media prywatne – z 39,3% w październiku 2024 roku do 51,3% we wrześniu tego roku. Z kolei zaufanie do mediów społecznościowych deklaruje obecnie 30,4% badanych.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 12-13 września 2025 roku na reprezentatywnej grupie 1067 dorosłych Polaków.
Fot. Michał Czernek/ infografika PAP
MaK/ opr. DySzcz
Fot. archiwum
