Media publiczne z najwyższym wskaźnikiem zaufania od 9 lat

EAttachments8965741182c5f7164d61ca83def0db471550ba2 xl

Rośnie zaufanie do mediów publicznych – wynika z badania IBRiS przeprowadzonego dla Polskiej Agencji Prasowej. Publiczne radio i telewizja osiągnęły najwyższy wskaźnik od 9 lat. W 2016 roku zaufanie do mediów publicznych deklarowało 30% respondentów, a we wrześniu tego roku 35%. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaufanie do publicznego radia i telewizji wzrosło o 4,3% – z 31% do 35,3%.

Wzrostu zaufania doświadczyły też media prywatne – z 39,3% w październiku 2024 roku do 51,3% we wrześniu tego roku. Z kolei zaufanie do mediów społecznościowych deklaruje obecnie 30,4% badanych.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 12-13 września 2025 roku na reprezentatywnej grupie 1067 dorosłych Polaków.

Fot. Michał Czernek/ infografika PAP

 

MaK/ opr. DySzcz

Fot. archiwum

 

Exit mobile version