Dobiega końca tegoroczna kampania wyborcza. Głosowanie zaplanowano w niedzielę 18 maja, a o fotel prezydenta Polski ubiega się 13 stu kandydatów.
– To była przede wszystkim bardzo długa kampania wyborcza – mówi politolog z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, dr Wojciech Maguś. – Jest to kampania, którą obserwowaliśmy w zasadzie od listopada 2024 r. To powodowało, że kandydaci starali się w różny sposób ogniskować uwagę mediów, ale także opinii publicznej. Zaangażowanie kandydatów można rozpatrywać na różnych poziomach – zaangażowanie bezpośrednie, organizacja różnych spotkań, ale także wykorzystywanie mediów społecznościowych w budowaniu swojego wizerunku i w dotarciu do pewnej grupy wyborców, która nie korzysta z mediów tradycyjnych.
CZYTAJ: Wizerunki kandydatów na prezydenta w programach informacyjnych. Wstępny raport z badań na UMCS
Ewentualną drugą turę wyborów zaplanowano w niedzielę 1 czerwca.
MaTo / opr. WM
Fot. Piotr Michalski