Krzysztof Pastor, choreograf i inscenizator, dyrektor Polskiego Baletu Narodowego, był w Lublinie na zaproszenie Lubelskiego Teatru Tańca na pokaz filmu w reżyserii Joanny Rechnio „Pastror. Cztery akty” realizowanego w trakcie czterech tygodni prób do spektaklu „Nasz Chopin”. W rozmowie z Grażyną Lutosławską opowiedział m.in. o tym, czy bezruch może być tańcem, dlaczego zabrał swoich tancerzy na pole z kartoflami i o wykorzystywaniu gestów z codzienności w balecie klasycznym.
W cyklu „Małe rzeczy wielkich ludzi” Jarosław Cymerman opowie o lasce, którą podpierał się Aleksander Zelwerowicz https://culture.pl/pl/tworca/aleksander-zelwerowicz. Aktor i reżyser urodził się w Lublinie. Czy na pewno w kamienicy, na której wisi informująca o tym tablica https://pl.wikipedia.org/wiki/Kamienica_Rynek_3_w_Lublinie ? Laskę przekazał niedawno do Instytutu Teatralnego w Warszawie Jerzy Stuhr.
Mateusz Wszelaki, badacz i kurator, zajmujący się sztuką nowoczesną i współczesną, w szczególności performansem i malarstwem neoawangardowym, odwiedzi „Nie tylko rozrywkową niedzielę radiową”. Zaprosi osoby i miejsca zajmujące się sztuką do nadsyłania manifestów. Jak pisze z Natalią Sarą Skorupą: „tych słów, idei, imperatywów, które kształtują miejsca i ludzi. Zbierzemy to w zin i puścimy w świat”. Termin nadsyłania manifestów upływa 21 marca.
Minęło pięćdziesiąt lat od premiery „Ziemi obiecanej” (film_z 1974 r.), filmu w reżyserii Andrzeja Wajdy. O kulisy filmu pytałam jakiś czas temu razem z Łukaszem Maciejewskim w Teatrze Starym: Andrzeja Seweryna – Maxa Bauma, Renatę Pajchel – fotosistkę, Barbarę Ptak – autorkę kostiumów i scenografa Andrzeja Halińskiego. Przywołam fragment tego wieczoru.
W 439 odcinku słuchowiska „Bazarek” o tym, kto się ma dobrze w okolicach pełni, bo na pewno nie grzyby, zwłaszcza, że ich nie ma.
Fot. Michał Winiarski / na zdjęciu Krzysztof Pastor i Grażyna Lutosławska