Urząd skarbowy: nowość w zdalnej obsłudze klienta

img 20210422 173809 2024 09 30 145511

Od jutra (1.10) pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej będą dostępni na ogólnopolskiej infolinii. Dzwoniący, tak jak dotychczas uzyskają informacje podatkowe i celne, jest jednak pewna nowość.

– Jest nią możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN – mówi rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Lublinie Michał Deruś. – To rozwiązanie dopełnia możliwości zdalnej obsługi naszych klientów. Od lat w e-urząd skarbowy można rozliczyć swoje podatki i załatwić wiele innych spraw z nimi związanych. Klienci logują się do niego z wykorzystaniem platformy login.gov.pl, co zapewnia im bezpieczeństwo. Teraz równie bezpiecznie będą mogli skontaktować się z urzędem skarbowym przez telefon. Opcja potwierdzenia tożsamości za pomocą telePINu będzie także dostępna dla pełnomocników ogólnych oraz użytkowników konta organizacji w e-urzędzie skarbowym.

CZYTAJ: Oszczędności uratowane w ostatniej chwili. Nieudana próba oszustwa

Pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej będą udzielać informacji pod numerami: (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych i 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych. Co ważne, połączenia z dotychczasowymi numerami urzędów skarbowych będą automatycznie przekierowywane na infolinię.

EwKa/ opr. DySzcz

Fot. archiwum

Exit mobile version