AKTUALIZACJA – godz. 12:27
Błąd techniczny systemu PKO BP zidentyfikowany. Salda klientów firmowych zostały skorygowane.
Awaria dotyczyła części kont korporacyjnych. Wskutek błędu technicznego na niektórych kontach klientów korporacyjnych doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji
– Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich klientów, których ta sytuacja dotknęła – napisano w komunikacie PKO BP.
Godz. 11:30
W wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych – poinformował PKO Bank Polski.
Bank przekazał, że w wyniku “błędu technicznego” doszło do “niewłaściwego zaksięgowania prowizji” na rachunkach części klientów korporacyjnych. “Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy” – napisało biuro prasowe PKO BP.
CZYTAJ: Praca podczas upałów. Ministerstwo przygotowuje zmiany w przepisach
Informację o awarii systemu jako pierwsze podało RMF24. Jak przekazało, awaria dotyczy wyłącznie kont firmowych, a bank nie padł ofiarą ataku hakerskiego. Klienci banku w mediach społecznościowych informują o miliardowych debetach na kontach i milionowych prowizjach. “Jest potężna awaria PKO BP ludzie na kontach mają miliardy straty. U nas w firmie jest 240 miliardów” – napisał jeden z klientów, cytowany przez RMF24.
PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny, ma ok. 12 mln klientów. W I kwartale 2024 r. PKO BP zanotował 2 mld zł zysku. Za 2023 r. miał 5,5 mld zł zysków, a wartość aktywów przekroczyła 500 mln zł. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji PKO BP.
PAP / IAR / RL / opr. AKos
Fot. pixabay.com